Handla tryggt

Hos oss kan du känna dig säker. Vi tar väl hand om din order och dina betalningar är alltid säkra oavsett vilken betalmetod du väljer.

Snabb leverans

2-3 dagars leveranstid! Dyrare ordrar skickas spårbart till din närmaste utlämningsställe.

14 dagars returrätt

Skulle du möjligen ångra din order är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig att returnera! 


Köpvillkor

Betalsätt

  • Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga ( under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Klarna Checkout: 

  • Klarna Checkout är ett smidigt och säkert sätt för dig som kund att handla med.
  • Du kan välja mellan följande betalningssätt:
  • Kortbetalning 
  • Faktura 
  • Dela upp din betalning 
  • Direktbetalning till bank

Swish: 

  • Du kan välja Swish som betalsätt vilket är enkelt och smidigt. Fyll i dina uppgifter och öppna sedan din Swish-app. Genomför betalningen som visas i appen. Vi tar inte del av dina kortuppgifter. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till horselhjalpen.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Leveransförsening

  • Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

Om Hörselhjälpen Nordic

  • Företaget har sitt säte i Gävleborg. Org nr. 920704-0099
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@horselhjalpen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@horselhjalpen.se

Leverans

  • Hörselhjälpen Nordic har fri frakt inom Sverige om beställningen är över 300:- per order.  För övriga ordrar kostar frakten 17:- per order.
  • Produkter som beställs genom särskilda offerter likt formgjutna hörselskydd har separata fraktavgifter.
  • Våra normala leveranstider är 2-3 dagar. OBS! Beställningar lagda på ev. fredagar och helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@horselhjalpen.se

Ej uthämtade paket

  • Ert paket ligger hos ert postombud i max 14 dagar, sedan returneras det till oss. Paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Hanteringsavgiften är 500:- . 

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Priserna i butiken anges exkl. frakt
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Returer & Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

     Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@horselhjalpen.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. 
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Du har ej ångerrätt på presentkort, beställningsvaror, eller produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demo exemplar eller butiksexemplar.

    Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste skicka in bild av felet på varan innan vi kan hantera din reklamation.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

     Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@horselhjalpen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning samt en bild av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgiftslagen

  • Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.